16 Nisan 2013 Salı

Salata Diyeti Nasıl Yapılır ?

Salata Diyeti Nasıl Yapılır ?
Salata diyetinin başlıca bir özelliği ise hazımsızlığa iyi geliyor olmasıdır.
Birinci gün 

Sabah: 75 gram siyah üzüm, 120 gram kavun ve yarım papayadan oluşan bir meyve salatası 
Ara öğün: Bir dilim yağsız labne sürülmüş kepek ekmeği, yanında maydanoz 
Öğle: Taze fasulyeli, tavuk göğüslü marul salatası için,
100 gram taze fasulyeyi dilim dilim doğrayıp, sekiz - on dakika tuzlu suda haşlayın. Bir adet küçük soğanı ince ince doğrayın. 75 gram marulu ellerinizle parçalayın. Haşlanmış fasulyeyi, soğanı ve salatayı büyük bir kaseye koyun. İçine bir yemek kaşığı sirke dökün, tuz ve karabiber serpin. Önceden haşladığınız 125 gram tavuk göğüsünü salataya ilave edin. 
Ara öğün: Bir adet kivi 
Akşam: Salatalıklı, peynirli sandviç 

İkinci gün 

Sabah: İki dilim reçelli kepek ekmeği 
Ara öğün: 150 gram yağsız yoğurt 
Öğle: Şef salatası için, yarım adet kıvırcık salata, 50 gram mozarella peyniri, bir adet yeşil biber ve iki adet havuçtan oluşan salatayı sirke, zeytinyağı, tuz ve biberle tatlandırın. 
Ara öğün: 75 gram siyah üzüm 
Akşam: Mantarlı omlet için, 200 gram mantarı küçük küçük doğrayın ve mantarları üstü kapalı bir tavada birkaç dakika kızartın. Tuz ve karabiberle tatlandırın. Bir adet yumurtayı, iki yemek kaşığı su ve üç yemek kaşığı parmesan peyniriyle karıştırın. İçine dereotu ve maydanoz ekleyin. Yumurtayı mantarlara ilave edin, beş dakika pişirdikten sonra çıkarın. 

Üçüncü gün 

Sabah: Bir dilim peynirli kepek ekmeği, yanında bir adet domates ya da salatalık 
Ara öğün: 100 gram karpuz 
Öğle: Biberli patates salatası için, 200 gram patatesi yirmi dakika haşlayıp, dilimleyin. Bir adet kırmızı biberi ve bir adet taze soğanı ince ince doğrayıp patatesle birlikte büyük bir kaseye koyun. İçine bir yemek kaşığı sirke, tuz, karabiber ve maydanoz ekleyin. 
Ara öğün: 125 ml. taze sıkılmış portakal suyu 
Akşam: Bir kase light yoğurt, dört yemek kaşığı haşlanmış sebze (brokoli, karnabahar ya da kabak) ve iki dilim kepek ekmeği 

Dördüncü gün 

Sabah: Kepek ekmeğinden oluşan kaşarlı ve domatesli tost. Yanında taze sıkılmış portakal suyu. 
Ara öğün: 75 gram siyah üzüm 
Öğle: Mantarlı salata için, 200 göbek salatayı ince ince doğrayın. Salataya bir çay kaşığı zeytinyağı, bir yemek kaşığı sirke, tuz, karabiber ve bir çay kaşığı hardal ekleyin. 75 gram kıvırcık salatayı, dört adet mantarı ve bir elmayı ince ince doğrayıp derin bir tabağın içine yayın. Üzerine göbek salatayı koyun. Yanında iki adet susamlı galeta yiyebilirsiniz. 
Ara öğün: Bir dilim etimek ve 100 gram domates 
Akşam: Peynirli turplu salata için, 40 gram yağsız peyniri, 150 gram dilimlenmiş salatalık ve bir demet doğranmış küçük kırmızı turpla karıştırın. İçine iki yemek kaşığı sirke, yarım çay kaşığı zeytinyağı, tuz ve karabiber ekleyin. Yanında bir dilim kepek ekmeği yiyebilirsiniz. 

Beşinci gün 

Sabah: 100 gram yağsız labne peynirini, ince kıyılmış yarım adet kırmızı biberle karıştırın. Bu biberli karışımı iki dilim kepek ekmeğine sürün. 
Ara öğün: 250 ml. domates suyu 
Öğle: Hardal soslu salata için, bir adet yumurtayı haşlayın. 50 gram yoğurdu, bir çay kaşığı limon suyu ve bir çay kaşığı hardalla karıştırın. 50 gram kıvırcık salatayı ve bir adet domatesi küçük küçük doğrayın. Salatayı, domatesi ve yumurtayı derin bir kaseye koyun ve sosu üzerine dökün. İsterseniz yanında iki adet kepekli galeta yiyebilirsiniz. 
Ara öğün: Bir adet kivi 
Akşam: Mantar soslu makarna için, 50 gram makarnayı haşlayın. 100 gram mantarı ve bir adet arpacık soğanı küçük küçük doğrayıp bir çay kaşığı zeytinyağında kavurun. İçine 100 ml. domates suyu ekleyin ve hafif ateşte pişirin. Pişen mantar sosunu makarnanın üzerine dökün. 

Altıncı gün 

Sabah: 100 gram kavunu ezerek 200 gram süt ve 30 gram yulafla karıştırın. 
Ara öğün: 200 gram yağsız yoğurt, bir adet muz ve kividen oluşan bir meyve salatası hazırlayın. 
Öğle: Mango salatası için, yarım adet mangoyu, bir adet soğanı ve 150 gram salatalığı incecik doğrayın. 75 gram marulu yıkayın ve ellerinizle parçalayın. Tüm bu malzemeleri derin bir kaba koyun. İçine iki yemek kaşığı sirke, tuz ve karabiber ekleyin. Yanında iki dilim kızarmış kepek ekmeği yiyebilirsiniz. 
Ara öğün: 200 gram yoğurdu 125 gram küçük küçük doğranmış çilekle karıştırın. 
Akşam: Tonbalıklı domates salatası için, 300 gram domatesi, bir adet soğanı ince ince dilimleyip büyük bir kaseye koyun. İçine 75 gram ton balığı ekleyin. Salatayı bir yemek kaşığı sirke, bir yemek kaşığı zeytinyağı, tuz ve karabiberle tatlandırın. 

Yedinci gün 

Sabah: 150 gram siyah üzümü, bir bardak yağsız süt ve beş yemek kaşığı cornflakesle karıştırın. 
Ara öğün: Bir adet elma 
Öğle yemeği: Ispanaklı domates salatası 
40 gram fiyonk makarnayı tuzlu suda haşlayın. 75 gram ıspanağı ve 150 gram domatesi ince ince doğrayıp süzdüğünüz makarnayla karıştırın. İçine bir çay kaşığı dilimlenmiş yeşil zeytin, tuz, karabiber ve bir çay kaşığı zeytinyağı ekleyin. 
Ara öğün: 150 gram çilek 
Akşam: Roka salatası için, 50 gram rokayı, bir adet küp küp doğranmış ekşi elma ve 30 gram haşlanmış tavuk göğsüyle karıştırın. İçine bol limon suyu, tuz, karabiber ve zeytinyağı ekleyin.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder