14 Haziran 2012 Perşembe

Diş Temizliğinin Yolları

Herkes dişlerinin bembeyaz görünmesini, nefesinin ferah kokmasını ister. Bunun için de çeşitli yöntemlere Kimisi dişhekimine giderken, kimi de evde kendi
kendine bir şeyler yapmaya çalışır. Peki, bazı temel kurallara uyarak dişlerinizi her zaman tertemiz tutabileceğinizi biliyor musunuz?



BBC Focus'ta yer alan habere göre, dişlerinizi temizlemenin kolay ve pratik yolları bulunuyor. İşte bu yollar: .



Teknik: Dişlerinizi ileri geri fırçalamayın. Sadece fırçayı aynı nokta üzerinde geri ve ileriye doğru hareket ettirin. Hafif ve dairesel hareket ile her diş üzerinde fırçayı saat yönünde döndürmek daha etkilidir. Yiyeceklerin biriktiği dişeti çizgisine özen gösterin.



Çocukluğumuzdan beri dişlerimizi fırçaladıktan sonra fırçayı durulamamız gerektiği söylenirken, İngiliz Dişhekimliği Birliği fırçanın dik bırakılmasını öneriyor. Diş macunundaki floridin dişlerle temas etmesi, dişlerinizi bakterilerden uzak tutacaktır.



Diş fırçası: Diş fırçası yumuşak mı ya da sert mi olmalı? Elektrikli diş fırçaları mı yoksa normal diş fırçası mı daha iyi? Diş fırçalamak rahatsız edici ve aşındırıcı olabilir. Bu nedenle dişeti hasarını azaltmak için dişhekimleri yumuşak kıllı fırçaları öneriyorlar. Daha yumuşak fırça doğru kullanıldığında dişleri daha beyaz yapar. Küçük ya da orta büyüklükte fırça ağzınızın içindeki en kuytu köşelere bile rahatça girebilir. Buradaki bakteri ve plakları temizleyebilir.



Elektrikli sistemde ise bu fırçaların büyük avantajları yok. Her ikisinde de diş fırçanızı birkaç ayda bir değiştirmelisiniz. Ya da fırçanızın kılları dışarıya doğru kıvrılmaya başladığında değiştirme zamanı gelmiş demektir.



Diş macunu: Macunun içindeki floridin 3 fonksiyonu bulunuyor: Yeni dişleri güçlendiriyor, ağzınızda asit üreten bakterileri yavaşlatıyor ve ağzınızda asit oluşumunu etkisizleştiriyor. Bu etkiyi elde etmek için sadece basit bir florürlü diş macunu satın almalısınız. Ağız hijyeni şirketleri tarafından önerilen diğer elementler de yardımcı olabilir. Ağzınızın dengeli bir PH değerine sahip olması diş erozyonuna yol açan asit gibi problemleri önlüyor.



Bakım: Kola ya da tatlı içecekler asitlidir. Üzerinde beslenen bakteriler daha fazla asit üretiyor. Bu nedenle bu tür içecekler yemek sırasında tüketilmesi öneriliyor. Dilinizi fırçalamak yardımcı olacak, bakterileri uzaklaştıracaktır.

Aerobik egzersizlerinin kan basıncını düşürdüğünü, dolaşımı düzenlediğini ve varis ile pıhtı oluşumunu önlediğini belirten Prof. Dr. Semih Akı, egzersizlerin bacak kramplarını ve bacak şişliklerini azalttığını, hatta kabızlığın bile önüne geçtiğini söylüyor. Prof. Dr. Semih Akı, aerobik egzersizlerin bir taraftan da anne adayının kendine olan güvenini artırdığını ve psikolojisini düzenleyerek doğumu kolaylaştırdığını ifade ediyor. Tüm bunların yanında, gebelik sırasında yapılan spor aktivitelerinin mutlaka hekim kontrolü altında yapılması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Semih Akı, “Koşma yapılacaksa koşulan zemin ve hava sıcaklığı dikkate alınmalı. Bisiklete binilecekse, düşme riski açısından stabil bisikletler tercih edilmeli. Yüzme ve su içi egzersizlerinde ise suyun sıcaklığının 30-35 derece arasında olmasına dikkat edilmeli” diyor. Prof. Dr. Semih Akı, vajinal kanama, uzun süreli kas eklem ağrısı, nefes darlığı halsizlik, hızlı ya da düzensiz kalp hızı ve ritmi, yürüme güçlüğü, baş ağrısı, göğüs ağrısı, kas güçsüzlüğü, erken doğum riski, çocuk hareketlerinde azalma söz konusu olduğunda ise egzersizi sonlandırmak gerektiğini vurguluyor. Dikkat edilmesi gerekenler Anadolu Sağlık Merkezi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı, gebelikte hareket anlamında dikkat edilmesi gerenleri şöyle sıralıyor: En uygun aerobik egzersizler, yüzme, yürüyüş, kondisyon bisikleti olarak sıralanabilir, Otururken, yatarken dizler ve kalçalar aşırı bükük olmamalı, İstirahat ederken ayaklar bir destekle kalça düzeyinden yüksek olmalı, Öne eğilmemeli, çömelerek iş yapmalı, uzun süre aynı pozisyonda kalmamalı, Gebeliğin özellikle son döneminde, kesinlikle sırtüstü yatılmamalı, Belden ani hareketler ve dönüşler yapılmamalı, İki bacak birden yukarı çekilerek kaldırılmamalı, Sıçrama, atlama, yükseğe uzanma, ağır kaldırma yapılmamalı, Verilen egzersizler, ilk 15 gün için her hareketi 2-3 defa ve 5-10 dakikalık süreyle, sonraları ise gün be gün artırarak günde 15-20 dakikaya kadar olmak üzere yapılmalı, Fiziki bir sorun yoksa egzersizler 36. haftaya kadar devam ettirilmeli, Herhangi bir ağrı oluştuğunda hemen egzersiz bırakılmalı.

Kaynak: http://www.meleklermekani.com/portal/daha-saglikli-bir-gebelik-donemi-icin-egzersiz-sart.html
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder