31 Ocak 2012 Salı

Yemedende Kilo Alınabiliyor Dikkat !

Yemedende Kilo Alınabiliyor Dikkat !
Su içsem yarıyor diyorsanız suyu nasıl içtiğinizi bir düşünün! Örneğin yemek arasında içilen su kilo aldırır ve kilo aldıran sıvı su ile de sınırlı değil, meyve suları da kilo aldırır. Ama bunların içinde en tehlikelisi ise asitli ve kafeinli içeceklerdir.

Hareket az ise, içilen sıvı gıdaların bir çoğu malesef kilo aldırır.Saf su içmek zayıflatmaz, miğdenizi doldurarak daha az yemenizi sağlar, bu nedenle bol bol su için.
1 bardak tam yağlı sütle yapılmış ve krema eklenmiş mocha’nın yaklaşık 300-400 kalori olduğunu biliyoruz. Beyaz çikolatalı mocha için 100 kalori daha eklememiz gerekiyor ve sonuç olarak içtiğinizde 500 kalori almış oluyorsunuz. Bu da neredeyse bir öğünlük yemek kalorisi. Oysa dişleriniz hareket bile etmedi ve kolayca içtiniz. Özellikle genç kuşak aromalı kahveleri oldukça fazla tüketiyor. Bu konuda onları bilinçlendirmekte büyük fayda var. Hareketsiz gençler için sıvı kaloriler daha da tehlikeli olabilir.
Miktar çok önemli!
Koçak, kahvelerin yağsız süt ya da soya sütü ile hazırlandığında ise daha düşük kalorili olacağını, ancak her gün kontrolsüz içildiği takdirde yine fazladan kalori alınacağı için bunun da kesin bir çözüm olmadığını söylüyor.
Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta da yüksek fruktozlu mısır şurubu ve ölçülü tatlandırıcı kullanılması… Ayrıca karbonhidratları içmek yerine yemek de daha sağlıklı bir çözüm. Örneğin meyve suyu içmek yerine meyvenin kendisini yemek, kilo kontrolüne yardımcı oluyor. Tüm bunların yanı sıra aşırı şekerli tüm içeceklerin kullanımının obeziteye yol açabildiğini araştırma sonuçları da kanıtlıyor.
Alkol sıvı yağ içmek gibidir!
Alkollü içkilerden gelen kalori konusunda da içkilerdeki alkol oranına göre kalori miktarının etkilendiğini unutmamak gerekiyor. 1 gram alkol 7 kalori enerji veriyor. 1 gram yağın 9 kalorilik enerji verdiğini hatırlarsak alkollü içkilerden nasıl yoğun bir kalori alındığını kolayca görebiliriz.
Saf Su için!
Önerimiz, kalorisiz içecekleri tercih etmek ve suya daha fazla ağırlık vermek… Çünkü sıvı kaloriler, günlük ihtiyacınız olan kalorileriniz için akıllıca bir yatırım olmayabilir.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder