22 Kasım 2011 Salı

Karbonhidrat İçeren Besinler ve Zayıflama Yöntemi

Karbonhidrat İçeren Besinler ve Zayıflama Yöntemi
Karbonhidrat İçeren Besinler ve Zayıflama
Karbonhidrat içeren besinlerin dikkatli bir biçimde tüketilmesi gerekmektedir. Kilo vermek isteyen bir kişinin karbonhidrat miktarını iyi ayarlaması durumunda kilo vermesi mümkündür. Vücutta olması gerekenden fazla karbonhidrat oranı olduğunda vücut ihtiyacı olanı yaktıktan sonra kalanı yağa dönüşmektedir. Dolayısı ile karbonhidrat içeren besinler tüketilirken
oldukça dikkatli davranılmalıdır.
Yapılacak olan diyetlerde karbonhidrat oranı düşük besinlerin tercih edilmesinin kilo vermeyi hızlandırdığı bilim adamları tarafından ortaya konulmuş bir tezdir. Ekmek gibi unlu ürünlerin tüketilmesi oldukça uzak durulması gerekilen bir konudur.
Karbonhidrat oranı ideal olarak %30-40 dır. Bu oranın daha düşük olması elbette kilo kaybı için daha yararlıdır. Lifli besinlerin alınması da bir diğer önemli unsurdur. Lif yapısı itibari ile tokluk hissi verebilir. Aynı zamanda lif tüketildiğinde su ihtiyacı oldukça artacaktır. Zayıflamanın en önemli yardımcısı su lif ile beraber ayrılmaz ikilidir.
Karbonhidrat dikkatli tüketildiğinde kilo için zararlı olmayan besinlerdir. Ayrıca karbonhidratlar üç sınıfa ayrılmaktadır. Basit, birleşik ve kompleks. Bu üç madde içerisinden en sağlıklı olan karbonhidrat kompleks (nişasta vb. gıdalar) ’ dır.
Bir çok kişi tarafından düşük karbonhidratlı ancak yüksek proteinli diyetler uygulanmaktadır. Karbonhidratın düşük olması özellikle karaciğerde depolanan glikojeni yok etmektedir. Dolayısı ile vücutta aşırı su kaybı meydana gelmektedir. Oldukça popüler olan bu yöntem aslında bilindiği kadar kalıcı ve etkili olmamaktadır. Aslında kaybedilen fazla kilolar değil su ve kaslardır.
Karbonhidrat vücut için önemli bir yakıt kaynağıdır. Yani vücutta karbonhidrat seviyesinin aşırı düzeyde azalması kişinin daha bitkin bir hale bürünmesine neden olmaktadır. Daha çabuk yorulabilir ve gerekli olan egzersiz hareketlerini yapamaz hale gelebilirsiniz. Bu nedenle karbonhidrat seviyesinin vücutta dengeli bir düzeyde korunması kilo vermeniz için oldukça dikkat edilmesi gerekilen bir maddedir.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder