31 Ekim 2009 Cumartesi

Tırnaklar Daima Özen İster Bakımlı Tırnaklar ...

Tırnaklar Daima Özen İster Bakımlı Tırnaklar ...

• Kadınların güzelliği ve bakımı için sadece yüzünü temizlemesi, nemlendirmesi ve kusursuz bir makyaj yapması yetmiyor.

• En az onlar kadar önemli bir diğer unsur da güçlü ve bakımlı tırnaklara sahip olmak. Çünkü hiçbir kadın çatlamış, ojelerinin bir kısmı çıkmış ve boyları birbirinden farklı tırnaklara sahip olmayı istemez.

• Bunun için illa ki bir güzellik salonuna gitmeniz de gerekmiyor. Evinizde kendi manikürünüzü yaparak yıpranan ve kırılan tırnaklarınızı istediğiniz şekle sokabilirsiniz. Kısa, uzun, küt ya da oval… Seçimi size kalmış…







Adım adım tırnak bakımı


1. Adım


İşe öncelikle eski ojenizi çıkararak başlayın. Bu arada kullandığınız asetonun nemlendirici özelliği olmasına da dikkat edin. Böylece tırnaklarınızı de beslemiş olursunuz. Ve insanlara itici görünmemek için hiçbir zaman yarısı çıkmış ojeli tırnaklarla dolaşmayın.






2. Adım


• Tırnaklarınızı istediğiniz uzunlukta kesin. Ancak çok fazla dipten kesmemeye dikkat edin. Eğer tırnağınızı fazla derinden keserseniz, tırnak batması gibi sorunlar yaşayabilirsiniz.

• Bu arada tırnaklarınızın hepsinin aynı uzunlukta olmasına da özen göstermelisiniz. Çünkü uzun tırnaklar arasında birinin kısa olması göze hiç de hoş görünmeyecektir.






3. Adım


• Evet sıra geldi törpülemeye… Tırnağınızı ne kadar iyi ve doğru şekilde törpülerseniz o kadar dayanıklı ve sağlıklı olur.

• Tırnaklarınızı sadece tek bir yönde törpüleyin; ileri ve geri törpülemek tırnaklarınızı daha güçsüzleştireceğinden kırılmalara ve çatlamalara yol açacaktır.







4. Adım


• Törpüleme işleminden sonra tırnak etlerinizi yumuşatmak için ellerinizi ılık ve kremli bir suda 3 dakika kadar bekletin.

• Daha sonra da yumuşayan etleri bir makas yardımıyla fazla derine inmeden dikkatlice kesin. Eğer bununla uğraşmak istemiyorsanız iyice yumuşadıktan sonra etlerinizi tırnak diplerine doğru itebilirsiniz.







5. Adım


• Sıra geldi şekil verdiğiniz tırnaklarınıza oje sürerek bakımınızı tamamlamaya… Unutmayın ki ojesiz tırnaklar korunmasızdır bu yüzden koyu renkleri sevmeseniz de en azından bir kat cila sürmeyi ihmal etmeyin.

• Süreceğiniz ojenin rengini zevkinize ya da giydiğiniz kıyafete göre seçebilirsiniz. Bu konuda oldukça fazla seçeneğiniz bulunuyor; kırmızı, pembe, beyaz, bordo, mavi, mor, kahverengi…. Bunun yanısıra ojenizin üstüne değişik desenler yaparak tırnaklarınızı süsleyebilirsiniz.

• Ojeniz tamamen kurumadan elinizi bir yere sürmeyin. Yoksa ojenizi bozabilirsiniz. Bu arada kozmetik dünyası bu soruna da çabuk kuruyan ojeleri piyasaya sürerek çözüm getirdi. Dilerseniz onları kullanabilirsiniz.







Uzun süre bakımlı kalabilmesi için...


• Ev işi yaparken eldiven kullanmayı alışkanlık haline getirin. Bu tırnaklarınıza yaptığınız bakımın daha uzun süre bozulmadan kalmasını sağlayacaktır.

• Ayrıca tırnaklarınızı nemlendirici kremlerle güçlendirmeyi de ihmal etmeyin. Böylece kolay kırılmalarını engelleyebilir, sağlıklı tırnaklara sahip olabilirsiniz.

• Tırnakların sararması güzel görünümün önündeki en büyük engellerden biri. Ancak bunu da yenmenin basit ve ucuz bir yolu var; 1 adet limon...

• Tırnaklarınızı birkaç dakika limonla ovarak sararmalarını önleyebilir ve daha parlak tırnaklara kavuşabilirsiniz.







Tırnaklar özen ister...
Bu püf noktalarına dikkat!


• Tırnaklarınızın yan taraflarını törpülemekten kaçının. Böylece daha az kırılgan olmasını sağlarsınız.

• Günde birkaç kez tırnaklarınızı bir fırçayla yanlara doğru fırçalayın. Hareketlenen kan dolaşımı sayesinde tırnaklarınız daha çabuk uzayacaktır.

• Demir, kalsiyum, B vitamini ve potasyum açısından zengin olan besinler, vücudunuzun geri kalanı için olduğu gibi tırnaklarınız için de faydalı.

• Tırnaklarınız zayıf, kırılgan ve katlara ayrılıyorsa, nedeni yeterince su içmemeniz olabilir. Mutlaka bol ve yeterli su tüketin.

• Alkol içeren losyonlar kullanmamaya özen gösterin.

• Her bir parmağınıza kökünden ucuna doğru masaj uygulayın. Rahatlayacaksınız!

• Günde altı adet badem yediğiniz taktirde tırnaklarınızdaki değişimi fark edeceksiniz. Bademde, tırnakların ihtiyaç duyduğu yağ asitleri var.





Tırnaklar özen ister...
Bunları sakın yapmayın!


• Plastik eldiven kullanmadan bulaşık yıkamayın.

• Oje sürmeden önce tırnaklarınızı yağdan arındırın.

• Ojeniz bozulmaya yüz tuttuğunda gerisini de dişleriniz veya tırnaklarınızla kendiniz mi kazıyorsunuz? Tırnaklarınıza çok büyük zarar veriyor olabilirsiniz. Yapmayın!

• Tırnaklarınızı fazla uzatmayın. Hem görüntü olarak hoş olmaz, hem de kırılmaya çok daha meyilli olurlar.

• Tırnaklarınızı birer "alet" olarak kullanmayın. Zayıflarlar!

• Bozulmuş, ucu silinmiş ojeyle sakın dolaşmayın. Fark edilir!

• Tırnak etlerinizi nemlendirmiyor musunuz? Nemlendirme alışkanlığı kazanırsanız çok daha sağlıklı ellere sahip olabilirsiniz.

• Çok ağır yükler taşımayın. Ağırlık nedeniyle kan ellerinize hücum ederek damarlarda birikip, damarların zamanla genişlemesine neden olur. Bu da yaşlandığınızda hoş olmayan görüntülere sebep olacaktır.

• Kimse tırnaklarındaki kabarık çizgileri sevmez ama onları törpüyle yok etmek tırnağa zarar verebilir. Bunun yerine, ojeden önce bir kat koruma sürün. Çizgilerin yok olduğunu göreceksiniz.






Güzel tırnaklar için nasıl beslenmeli?


• A Vitamini ve kalsiyum eksikliği kuruluğa ve zayıflığa neden olabilir.

• Folic asid ve C vitamini eksikliği tırnak yüzeyinin pürüzlü olmasına neden olabilir.

• Tırnağın üzerindeki beyaz lekeler protein eksikliğinden kaynaklanabilir.

• Hidroklorik asid eksikliği tırnakların soyulmasına neden olabilir.

• Yetersiz beslenme ya da B12 eksikliği kuruluğa, şekil bozukluğuna, tırnak renginin koyulaşmasına neden olabilir.

• Çinko eksikliği tırnak üzerinde beyaz noktalar oluşmasına neden olabilir.

• Tırnaktaki kurumalar ve çatlamalar daha fazla sıvı tüketmeniz gerektiğine işarettir.

• Tırnak çevresindeki etlerdeki kızarıklık metabolizmanın zayıflığına ve temel yağ asidlerinin eksikliğine işaret olabilir.

Bunun için:


• Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu vitaminleri, mineralleri ve enzimleri tamamlamak için tükettiğiniz gıdaların en az yüzde ellisi taze meyve ve sebze olmalıdır.

• Silisyum ve kükürt bakımından zengin olan brokoli, balık ve soğan gibi yiyecekleri bol bol tüketin. Ayrıca soya ve baklagiller de biotin zenginlikleri nedeniyle tüketilmesi gereken besinlerdir.

• Bol bol su için.

• Kalsiyum ve fosfor bakımından zengin olduğu için hergün havuç suyu için.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder