16 Eylül 2009 Çarşamba

Sırt Ağrılarından Kurtulmak, Sırt Ağrısı

Sırt Ağrılarından Kurtulmak, Sırt Ağrısı

Sırt ağrınızı tamamen yok etmenin ipuçları
Eğer sırt ağrısı çekiyorsanız, bunun ne kadar kötü bir durum olduğunu bilirsiniz. Sizi bu acıdan kurtaracak ve koruyacak idmanlara seve seve zaman ayırırsınız. Sırt ağrısının dezavantajı bir kere başladı mı kurtulması çok zor olmasıdır. Bu acıdan kurtulmak için günlük yaşamınızda bazı adımlar atmalısınız. Aşağıda sırt ağrısını geçirmek için en iyi uygulamaları bulabilirsiniz:

Karın kaslarınızı güçlendirin

Sırt ağrısından kurtulmak için en iyi egzersiz karın kaslarının kuvvetlendirilmesidir. Karın kasları, leğen kemiği ile omurganın düzgün sıralanması ve burkulma-bükülme hareketlerinden korunmasını sağlar. Eğer karın kaslarınız güçlü değilse , vücudunuzun yaptığı bazı hareketleri kaldıramayacak ve omurganızda doğal olmayan kavisler olacaktır.

Karın kaslarınızı güçlendirici hareketler seçtiğinizde, karın kaslarınızın kasılmasına dikkat edin. Bu egzersizlerde karın kası yerine kuvvetinizi kullanarak veya kol kaslarınızı kullanarak ağırlıkları hileye başvurarak taşıyabilirsiniz. Bazılarında dili damağa dayamak hareketi kolaylaştıracaktır. Bu küçük düzeltme boyundaki fazla gerginliği alacak ve hareketi daha fazla karın kasına yönlendirecektir.

Gerçekten kuvvetinizi doğru şekilde kullanmak istiyorsanız, yukardan asıldığınızı düşünün ve bu şekilde mekik çekin. Hızınızı kontrol edin, ne kadar yavaş yaparsanız o kadar iyi karın kaslarınızı kullanırsınız.

Omuz pressi uygularken vücudunuzun şekline dikkat edin

Omuz pressi yaparken vücudunuzun üst tarafı çalışır. Her zaman glute kaslarınızın kasılmasın sağlayın böylece alt sırt bölümünüz dik durur. Ağırlık başınızın üstüne geldiği zaman biraz eğilirsiniz ve ağırlık aşağıya güç uygulamaktadır. Omurga üzerinde uygulanan baskı çok iyidir. Glutelerin kasılmasını sağlayarak. Omurganızın şekle girmesini ve sakatlanmamasını sağlarsınız. Düzenli olarak uygularsanız, sırt ağrılarının yok olmasını sağlayacaktır.
Eğer hareketi doğru yapıp yapmadığınızdan emin değilseniz, omuz presini aynanın karşısında yapın ve vücudun düzgün durup durmadığına bakın.

Periyodik olarak ayağınızın uzunluğunu ölçün

Omurganızda bir terslik olup olmadığını bacak ölçünüzden algılayabilirsiniz. Eğer 2 bacağınızın uzunluğu arasında bir fark görürseniz, bir doktora gitmeniz gerekir. Doktor vücudunuzun neresinin hizada olmadığını belirleyecek ve düzeltecektir. Vücudunuzu tekrar hizaya sokmak için kesinlikle arkadaş veya ailenizden birinden yardım almayın. Konu sırtınıza gelince , bu işi profesyonellerden başkasının eline bırakmayın. Küçük bir hata çok daha büyük problemlere yol açabilir.

Koşu bandı yerine Eliptik idmanı yapın

Eğer sırtınızda ağrı varsa veya önceden olduysa, kardiyo çalışmalarınızda koşu bandı yerine eliptik idmanları tercih edin. Koşmak çok iyi bir kardiyo çalışması ve yağ yakıcı olsa da, omurganıza bir faydası dokunmaz. Eğer gerçekten koşmayı çok seviyorsanız ve onu bırakmaktan nefret ediyorsanız, koşma yoğunluğunuzu azaltabilirsiniz. Haftada iki kez koşmak yeterlidir, geri kalan zamanlarda başka kardiyo çalışmaları yapabilirsiniz.

Sırtınızı çalıştırın

Bu ağrıları küçümsemeyin ve hayatınızda bir problem olarak yer almasını durdurun. Diz sakatlanmaları gibi sırt ağrıları da çok yaygındır.insanlar aylarca veya yıllarca bu problemle karşı karşıya kalabilir. Ama onu yok etmek için yukarıdaki çalışmaları yapmanız yeterli olacaktır.

Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder