31 Mayıs 2009 Pazar

Sağlıklı Zayıflamanın Yolları, sağlıklı Diyet

Sağlıklı Zayıflamanın Yolları, sağlıklı Diyet

Yaz geldi, bikiniler vitrinlerde yerini aldı ama siz boy aynasına bakmak istemiyorsunuz. Nedeni ise fazla kilolar. Telaşa kapılmayın! Zayıflama önerileri ideal kilonuza ulaşmanıza yardımcı olacak.

Sağlıklı Zayıflama Önerileri

Kilo vermek için diyet yapmayı düşünüyorsanız mutlaka bir uzmandan yardım alın. Arkadaşınıza kilo verdiren diyet listesi sizde tam tersi bir etki yaratabilir. Unutmayın ki, her insanın metabolizma hızı, kan değerleri, sindirim sistemi çalışması aynı değildir. Bir tanıdığım abc otunu kaynatıp içmiş, 1 ayda 15 kilo vermiş sözlerine kulaklarınızı kapatın. Siz, özel bir insansınız ve size özel diyet uygulamalısınız.
Çevrenizdeki insanların tepkilerini önceden ölçün. Diyet yapan kişileri nasıl davrandıklarını gözlemleyin. ”Bir dilim pastadan bir şey olmaz, şu asitli içeceğin ne zararı var, bir günlük diyeti bozmakla ne olur?” gibi cümlelerle diyet yapan kişiyi etkilemeye çalışıyorlarsa, diyet yaptığınızı o insanlardan saklayın. Aynı davranışları size de sergileyeceklerdir ve kararlı ilerlemenizde zorluk yaşatacaklardır.


Şok diyetlerden kendinizi sakının. 3 günde 3 kilo vereceğinizi iddia eden diyet listeleri sağlığınızı derinden etkiler. Ölüm diyetini bıraktıktan sonra verdiğiniz kilo aynı hızla geri alırsınız. Hatta bu kez, vermek daha da zorlaşır. Bu nedenle kısa vadeli düşünmek yerine sağlıklı ve bilinçli beslenmeyi yaşam biçimi haline getirin ve sabırlı olun.
Bütün hiçbir şey yemeden, sadece akşamları salata yiyerek kilo verme düşüncesini beyninizden çıkarın. Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Besleyici ve doyurucu bir kahvaltı yaparsanız, öğle yemeğinde daha az yersiniz. Akşam yemeğinde daha hafif yemekler tüketirseniz ve ara öğünlerinizde düşük kalorili meyveler tercih ederseniz sağlıklı kilo vermek için sağlam adımlar atmış olursunuz.
Gün içerisinde ya da uyumadan önce bir şeyler yemek istediğinizde geçici açlık hissini bastırmak için yeşil elma koklayabilirsiniz. Yapılan araştırmalarda, yeşil elmanın iştah merkezini rahatlattığı ve tokluk hissi verdiği kanıtlanmıştır. Bu nedenle diyetle birlikte yeşil elma simgesi sık sık kullanılır.
Tek gıda ile beslenmek sağlığınızı riske atar. Bağışıklık ve sindirim sisteminizde ciddi sorunlar meydana gelebilir. Kabızlık ya da ishal gibi hiç hoş olmayan boşaltım sistemi rahatsızlıkları yaşayabilirsiniz. Bu nedenle her besin grubundan yeterli ölçülerde yiyerek, vücudunuzu besleyin.
Yürüyüş yapmak, hem kalp sağlığı hem de form kalmanız için gerek şarttır. Hareket etmeden, egzersiz yapmadan kilo vermek sadece hayaldir. Yürüyüş için vaktim yok gibi bahaneler yerine öğle molasının yarısını egzersiz için ayırın. İneceğiniz duraktan bir durak önce inip eve yürüyerek gidin. Kısa mesafelerde araba kullanmamaya dikkat edin. Kendinizi tutamayıp yağlı ve kalorili bir yemek yediyseniz, eritecek kadar yürüyüş yapın.
Spor yaparken ya da beslenirken uçlarda hareket etmeyin. Henüz vücut alışmamışken günde 2 saat spor yapmak ya da öğünlerinizin sayısını azaltmak tehdit olarak algılanır. Vücut kendini korumak için, enerji koruma modeline geçer ve yağ depolamaya başlar. İyice ısınarak ve ruhunuzu, bedeninizi alıştırarak başlamak en iyisidir.
Günde en az 2 litre su içmek sadece kilo vermek için değil sağlığınızı korumak için de şarttır. Böbreklerin temizlenmesi, karaciğerden toksinlerin atılması için vücudun sıvı ihtiyacını karşılamanız gerekir. Su içmekten çekinmeyin, çünkü kalori değeri sıfırdır...

Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder