28 Mart 2009 Cumartesi

Ayakların Önemi, Sağlıklı Ayaklara Sahip Olmak !

Ayakların Önemi, Sağlıklı Ayaklara Sahip Olmak !
Nasırlar, parmak arasındaki kaşıntılar, ayak terlemesi gibi sorunlar duruşunuzdan, yürüyüşünüze kadar tüm görüntünüzü etkileyecektir. Haftada 20 dakikanızı ayırarak ayaklarınıza gereken özeni gösterebilirsiniz. Ayak bakımı için pratik öneriler
Ayaklarınızı Önemseyin!


Parmak arasındaki kaşıntılar
Ayakları yıkayınca kurulamamak, dengesiz beslenmek, sıcak ve rutubetli yerlerde bulunmak kaşıntıya neden olabilir. İlk çözüm olarak ayaklarınızı yıkadıktan sonra iyice kurulamanızdır. Düzenli beslenmeye de özen göstermelisiniz. Aldığınız önlemlere rağmen kaşıntı devam ediyorsa doktora görünmenizde fayda vardır.
Ayak Yorgunluğu
Uzun süre ayakta mı durdunuz? Ayaklarınızı dinlendirmek için bir kovanın içine ılık su doldurup içine 1 yemek kaşığı karbonat ekleyin. Ayaklarınızı karbonatlı suyun içinde 10 dakika tutun. Sürenin sonunda iyice durulayıp, özenle kurulayın. Sabah uyandığınızda ayak yorgunluğunuz gitmiş olacak.
Ayak Terlemesi
Ayaklarınız sürekli terliyor ve sizi rahatsız ediyorsa pamuğu saf alkole batırıp terleyen bölgelere sürün. Ardından bebek pudrası sürüp, masaj yaparak yayın.
Nasırlar
Çoğunlukla ayak kemiğine uygun olmayan ayakkabılar nasıra neden olur. Eğer ayağınızda nasır oluşmuşsa hemen tedavi sürecini başlatın. İlerlemiş nasırlarin tedavisi zordur. Eczanelerde nasırlar için satılan ilaçlar bulunmaktadır. Bu ilaçlar ayak derisinin içine nufüz ederek nasırın yok olmasını sağlamaktadır. Nasırı ponza taşı ile ovmak, nasırın yumuşamasını ve tedavi sonrasında tekrar oluşmamasını sağlar.
Ayak Masajı
1. Kovaya ılık su doldurup, ayaklarınız kovanın içindeyken nem oranı yüksek bir sabunla sabunlayın.
2. Ayak parmaklarınızın her birini nazik hareketlerle ovun.
3. Topuk ve bilek bölgenize yuvarlak hareketlerle masaj yapın.
4. Ayaklarınızı durulayıp, iyice kurulayın.
5. Nemlendirici kremi masaj yaparak sürün.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder