28 Şubat 2009 Cumartesi

Atkı Ve Bere Takımı

Atkı Ve Bere Takımı

nasıl örüldüğünü soran arkadaşlar için anlatıyorum. ilk olarak turuncu iple 9 ilmek atalım. tersten ters örgü

örelim. düze gelince 1 örüp 1 ip dolayalım şişe yani artıralım. 1 örüp 1 artırarak 17 ilmek elde edeceğiz niye

18 değil derseniz son ilmeği ördükten sonra ip dolamıycaz da ondan.

şimdi tersten hiç bişey yapmadan ters örgü örelim. düze gelmiş olmalıyız. 2 örüp 1 artırırarak devam edicez.

artırmalarımız bir sıra halinde olacak. anlayacağınız gibi şapkaya tepeden başladık. 3 örüp 1 artırcaz. tersi

ters öricez. sonra 4 örüp 1 artırıcaz. derken böyle 7 örüp 1 artırdığımızda artırmayı bitirmiş olıcaz. şimdi

turuncuyla bi kaç sıra devam edelim artırmadan. sonra desen yapabiliriz. ben yeşille haroşa 3 tane çizgi

yaptım. turuncuyla devam ettim sonrada. ve turuncu ipi kırıp yeşille devam ettim. 3 tırtık haroşa yaptım. 15

er ilmek atkı için sağdan ve soldan ayırdım ortada kalan ilmekleri bi kerede kestim. burası alın kısmı olacak.

şimdi atkıları aynı şişte örebiliriz isteyen tek tek de örebilir. yalancı selanik örgü yapacağız. yapılışı şöyle.

3 ters 1 düz 3 ters 1 düz öricez. arkadanda yine 3 ters 1 düz öricez ama 1 düz olan ilmek öndeki 3 ters

ilmeğin ortasındaki ilmek olacak. böylece devam edip bitirip bide saçak takalım hazır sayılır. şapkayı

arkadan dikicez ve bitiricez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder