16 Mayıs 2010 Pazar

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Öneriler

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Öneriler
http://www.elislerim.net/wp-content/uploads/2010/05/saglik200.jpg
Bağışıklık sistemimizi korumaya yardımcı ana başlıklar:
* egzersiz yapmak,
* bol bol meyva ve sebze yemek,
* günde 8 bardak su içmek,
* sigarayı bırakmak,
* bolca dinlenmek ve uyumaktır.
Neden egzersiz yapmalıyız?
Soğuk algınlığı ve virüsleri uzakta tutmak
için aktif olmak ve sağlıklı bir egzersiz programına başlamak çok önemlidir.
Bağışıklık sisteminizi korumanın yanısıra egzersizin şu faydaları vardır:
*Daha fazla enerji,
*Stresi azaltma,
*Kemik ve kasları güçlendirme,
*Daha fazla güç, denge ve daha iyi beslenme,
*Daha fazla sosyal fırsat ve yeni arkadaşlar,
*hedeflere ulaştığında duyulan gurur ve başarı duygusu,
*depresyona yardımcı olma,
*kilo kontrolü ve dengeli bir vücut,
*Bol bol meyva ve sebze yemek…
Vitaminler, besleyici maddeler, mineraller, antioksidanlar ve fitokimyasallar olarakta bilinen ve hastalıklara karşı korumaya yardımcı olan bağışıklık sistemini güçlendirici maddeler açısından zengin oldukları için günde en az beş porsiyon sebze ve meyva yemeliyiz. İçlerindeki besleyici maddeleri muhafaza etmek için meyve ve sebzeleri pişirmeden yemeye çalışın. Yeterli besin almamak bağışıklık sistemimizi zayıflatacağından besin maddeleri açısından zengin bir diyet her zaman çok önemlidir.
Stresten kaçının ve bol bol uyuyun…
Stres altında olduğunuzda kendinizi kötü hissedebilirsiniz ve buda soğuk algınlığına yakalanma riskinizi artırır. Düzenli şekilde uyumaya özen gösterin. Çok geç saatlere kadar ayakta kalmayın, etkisini bir gün sonra hissedersiniz. Her gece en az 7-8 saat uyumaya çalışın. Uyumak rahatlamanızı ve kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır.
Paylaş

0 Yorum:

Yorum Gönder